Dziecko Wiadomości Branżowe

Wystawcy Targów eHandlu prognozują sytuację w polskim handlu internetowym w 2012 roku

Czy obecny rok będzie udany dla polskiego e-commerce? Jakie wydarzenia będą miały największy wpływ na działalność branżowych marek? Organizatorzy marcowych Targów eHandlu zapytali o to Wystawców. Plany do zrealizowania,

Czy obecny rok będzie udany dla polskiego e-commerce? Jakie wydarzenia będą miały największy wpływ na działalność branżowych marek? Organizatorzy marcowych Targów eHandlu zapytali o to Wystawców. Plany do zrealizowania, przewidywane trendy, prognozy rozwoju rynku. Sprawdźcie, co na ten temat powiedzieli przedstawiciele: Empathy, mailPro, StudioTG, NetArch oraz TrustedShops.

Michał Kraus z Empathy uważa, że rok 2012 to rok dużych graczy, dużych rozwiązań i porządkowania.
"Z jednej strony – to szansa, bo może wpłynąć na zaprzestanie wojny cenowej, a poszukiwania innych dróg rozwoju sklepów internetowych, wyznaczanych przez standardy panujące w innych krajach. Z drugiej strony – zagrożeniem może być brak przygotowania ecommerce’u do takich procesów. Myślę tu zarówno o przygotowaniu technologicznym (wzrost ruchu – większa wydajność) jak i biznesowym.Naszym zdaniem początek roku to doskonała okazja, by przemyśleć, czy rozwiązania i systemy ecommerce są przygotowane na większą konkurencyjność w branży." 

Z kolei, Błażej Abel ze StudioTG twierdzi, że rok 2012 upłynie pod hasłem rywalizacji  "Amazon vs. Allegro".
"Prawdopodobnie przyniesie to wiele dobrego dla konsumenta i wymusi zmiany na rynku (spodziewam się konsolidacji i upadków), co przełoży się na zmiany w każdym e-sklepie.".

Dla Dawida Makowskiego z mailPRO rok 2012 będzie niewątpliwie rokiem personalizacji – oferty, przekazu marketingowego, sposobów dotarcia do Klienta.
"To sklepy będą musiały dostosować się do zmiennych preferencji klientów, a nie klienci do ofert, które oferują e-sprzedawcy. Wyparte zostaną oferty zbiorowe skierowane do wszystkich na rzecz tych dopasowanych do indywidualnych oczekiwań i potrzeb klienta. To swoista rewolucja w myśleniu o e-sprzedaży, porównywalna z przejściem od reklamowego „krzyku” do wirusowego „szeptu”, o którym tak często mówi się w kontekście mediów społecznościowych. Ten trend widać we wszystkich obszarach działalności firm w sieci, ale tylko w obszarze e-commerce będzie on tak szeroko wykorzystywany – dzięki możliwości tworzenia przekazu promocyjnego opartego na personalizacji, rekomendacji produktowej, działaniach opartych na wcześniejszych decyzjach zakupowych klientów. "

A to już wiesz?  Poddasze w domu pasywnym. O czym powinieneś pamiętać?

Łukasz Plutecki z Netarch uważa, że branża e-commerce musi przygotować się na kilka istotnych zmian.
"Jedna z istotnych kwestii związana będzie według nas z rozwojem mobilnego internetu. Już w 2011 mieliśmy silny wzrost ilości osób posiadających smartphone-y oraz mobilny dostęp do internetu. Według nas w nowym roku trend wzmocni się. Co ważne - sprzedawcy internetowi zaczną odnotowywać coraz większą (znaczącą) liczbę wejść na strony i zakupów z urządzeń mobilnych. Oczywiście oprócz tego czeka nas wiele mniejszych wydarzeń, zmian i wyzwań - np. wzrost konsumpcji video w sieci, wzrost sprzedaży tabletów czy wirtualnych treści, aktualizacje algorytmów oraz nowe usługi Google, itp."

Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce widzi ogromny potencjał w polskim e-commerce i namawia do jego wykorzystania. 
"Jak pokazują ostatnie raporty dynamika wzrostu rynku zakupów internetowych w Polsce jest najwyższa w całej Unii Europejskiej – w 2012 roku powinniśmy w pełni wykorzystać potencjał tego trendu. Analitycy przewidują wzrost reputacji sklepów internetowych, ponieważ konsumenci wiedzą jak wybierać bezpiecznych i zaufanych sprzedawców. Dobrze rokuje również zwiększająca się świadomość w zakresie praw konsumenta, zarówno po stronie sklepów internetowych, jak i kupujących. Z drugiej strony pojawią się wyzwania, które będą wymagały szybkiej reakcji. W Polsce jest bowiem mnóstwo mniejszych sklepów internetowych, które powinny przeznaczyć większe zasoby na działania marketingowe, aby móc zbudować solidną bazę klientów.

Zapraszamy do bezpośredniej rozmowy z ankietowanymi Wystawcami podczas II edycji Targów eHandlu, które odbędą się 2. marca 2012 w Poznaniu. Bezpłatny wstęp dla Zwiedzających będzie świetną okazją do zapoznania się z oferentami usług i produktów dla osób i firm sprzedających w Internecie. Wśród Wystawców znajdują się między innymi takie marki jak: Payment Network, Trusted Shops, Nano Interactive, Ceneo, Krajowa Izba Rozliczeniowa, Raben, Sygnity, PayU.

Strona Targów: http://targiehandlu.pl 

A to już wiesz?  Razem możemy więcej! Polacy wolą działać w grupie niż w pojedynkę

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy