Dziecko Wiadomości Branżowe

Erotyczny biznes na Walentynki – jak grzeszą zakochani w Polsce?

Czerwone róże i wino w Walentynki? Oczywiście, ale tylko jako dodatek do akcesoriów urozmaicających życie erotyczne – zapowiadają internetowi sprzedawcy z tej branży. Styczeń i luty to bowiem najgorętszy okres w handlu dla

Czerwone róże i wino w Walentynki? Oczywiście, ale tylko jako dodatek do akcesoriów urozmaicających życie erotyczne – zapowiadają internetowi sprzedawcy z tej branży. Styczeń i luty to bowiem najgorętszy okres w handlu dla kategorii Erotyka. Kto najczęściej kupuje frywolną bieliznę i gadżety oraz co będzie walentynkowym hitem w polskich sypialniach w tym roku, prognozuje Akademia Allegro.

- W okresie Walentynek najlepiej sprzedają się wibratory, te najbardziej realistyczne. Im tańsze i bardziej przypominające męskie atrybuty, tym większa ich popularność – wyjawia właściciel sklepu SexShop69.pl. Nie inaczej wyglądają wyniki sprzedaży na LoveBay.pl: - Hitem wśród gadżetów ponownie jest wibrator do wspólnego użycia przez kochanków, We Vibe. Pod koniec ubiegłego roku wyszła jego najnowsza wersja i cieszy się już niewątpliwie dużym powodzeniem – podsumowuje właścicielka.

Erotyczna branża w sieci rozpoczęła sezon walentynkowy już na początku roku. Jak wskazują dane Allegro, słupki mówiące o liczbie sprzedających na serwisie w kategorii Erotyka idą w styczniu w górę aż o 14 proc., by właśnie w lutym osiągnąć apogeum.

Erotyka w sieci bez cienia wstydu

Erotyczny biznes w sieci dodatkowo aktywizuje to, że Polacy preferują kupować anonimowo niż w sklepach stacjonarnych. A robiąc zakupy w Internecie nie muszą się martwić o konieczność zachowania dyskrecji. Potwierdza to m.in. prowadząca sklep LoveBay, która oferując również możliwość osobistego odbioru towaru zauważa, że często klienci nawet nie zaglądają do wnętrza paczki z zamówionym przedmiotem. – Zdarzały się też sytuacje, że wysyłaliśmy paczki do budynków znajdujących się na tej samej ulicy. Na pewno klient zamawiając u nas za pośrednictwem własnego   komputera podejmuje śmielsze decyzje – podsumowuje sprzedająca. Jak dodaje prowadzący SklepEros.pl, większość klientów wstydzi się jednak zamawiać towar bezpośrednio, a ich jedynym działaniem jest kliknięcie w Kup Teraz i wpłata pieniędzy na konto.

Stąd osoby prowadzące internetowy biznes w kategorii Erotyka doskonale znają jej zalety w porównaniu do tradycyjnego handlu. Takie sklepy jak Filemona.pl za punkt honoru stawiają sobie dyskrecję dostarczenia towaru do rąk klienta – paczka musi być starannie zapakowana i nie może informować o swojej szczególnej zawartości osobom postronnym. Mimo to część klientów nie wstydzi się odbierać swoich zamówień osobiście w siedzibie sklepu internetowego, które taką opcję udostępniają. – Ta grupa klientów nie wygląda w ogóle na skrępowaną kwestią zakupów erotycznych. Są to głównie mężczyźni w wieku od 25 do 35 lat. Wybierają taką formę ze względu na obcięcie kosztów przesyłki czy wizualnej oceny kupowanego towaru – mówi sprzedający z Hurtownia24.net.

A to już wiesz?  Dołącz do społecznościowej rewolucji!

Kto kupuje erotyczne gadżety na Walentynki?

Kto zatem najczęściej jest klientem internetowych sklepów z erotycznymi gadżetami? Jak wynika z obserwacji Akademii Allegro, prowadzącej projekty edukacyjne dla przedsiębiorców z zakresu e-commerce, największe obroty w tej dziedzinie generują właśnie mężczyźni. Panowie nie są jednak samolubni i często nabywają takie przedmioty, którymi mogą hojnie obdarować swoje partnerki. – Faktycznie to mężczyźni kupują u nas najczęściej. Osoby w wieku 18 do 35 lat nabywają gadżety erotyczne, afrodyzjaki i prezerwatywy, natomiast klienci powyżej 50 roku życia poszukują środków na zwiększenie potencji – wylicza prowadzący SklepEros.pl. Dane te potwierdza również właścicielka LoveBay.pl, według której panowie zdecydowanie przeważają wśród klientów robiąc zakupy zarówno dla siebie, jak i dla partnerek.

Niektórzy prowadzą jednak sklepy z erotycznymi akcesoriami czy bielizną dedykowaną dla kobiet, tak jak AmazingGirl.pl. I tutaj prym wśród klientów zdecydowanie wiedzie płeć piękna: – Panie kupują u nas coś ładnego, żeby zapewnić przyjemność mężowi czy chłopakowi, a nie odwrotnie. Najczęściej zakupy robi u nas kobieta w wieku 20-35 lat, nowoczesna i dobrze wiedząca, czego chce. W 90 proc. jest to mieszkanka dużych miast – przyznaje prowadząca AmazingGirl.pl. Warto dodać, że wykształcenie nie gra w tej kwestii roli – równie chętnie frywolne gorsety czy lateksową odzież nabywają panie z dyplomem magistra, jak i te z wykształceniem średnim.

Jak Polacy chcą grzeszyć w Walentynki?

Internetowe sklepy oraz sprzedawcy w kategorii Erotyka w skali roku notują największe obroty od listopada do połowy lutego, czyli właśnie Walentynek. O ile do grudnia, w sezonie świątecznym, Polacy kupują bardziej delikatne akcesoria i gadżety erotyczne jako prezent, tak od stycznia biznes ten nabiera rumieńców. – Jeden z wibratorów sprzedaje się u nas tylko na Walentynki, mimo że jest w ofercie cały rok. Może dlatego, że jest zdobiony w róże – śmieje się właściciel Filemona.pl.

A to już wiesz?  Zabezpiecz drewno na zimę z Jedynką

Akademia Allegro sprawdziła jakich przedmiotów poszukiwano przed ubiegłorocznym świętem zakochanych na serwisie allegro.pl. Okazuje się, że Polacy nie znają dobrze producentów erotycznych gadżetów czy bielizny, gdyż najczęściej poszukiwanymi słowami w styczniu 2011 roku w kategorii Erotyka były odpowiednio: wibrator (ponad 71 tys. wyszukiwań), Durex (ponad 32 tys.), prezerwatywy (14,7 tys.), gorset (14,6 tys.), latex (14,5 tys.), bielizna (14,2 tys.), Walentynki (13,7 tys.).

Z tej tendencji wybija się jednak konkretna marka wibratorów, którą można określić jako hit sprzedażowy – Lelo. Tej ostatniej poszukiwano 11,5 tys. razy. Poza tym zaskakująco dobrze sprzedają się w tym czasie…prezerwatywy, w szczególności marki Durex. Są one nabywane w niemal hurtowych ilościach z uwagi na niskie ceny. Co ciekawe, najlepsze wyniki z kategorii Drogeria erotyczna notują w tym czasie preparaty powiększające penisa czy wydłużające erekcję. Czyżby internauci aż tak intensywnie czynili przygotowania do walentynkowego wieczora?

 – W styczniu w sieci Polacy dokonują bardziej rozważnych zakupów z okazji Walentynek. Stąd, jak twierdzą sprzedawcy, w tym miesiącu generowane są wyższe obroty niż w lutym, kiedy decyzja o zakupie jest podejmowana na szybko. Wtedy liczy się głównie cena – komentują eksperci z Akademii Allegro. I chociaż hitem sprzedażowym w dużej ilości e-sklepów są wibratory, to warto przyjrzeć się również popularnym dodatkom.

Feromony i bodystocking, czyli Polacy kochają nowości

Co ciekawe, do Polski przywędrowały już takie nowości, jak perfumy feromonowe, które obok bielizny czy gier erotycznych są najczęściej kupowane przez klientów w SklepEros.pl przed Walentynkami. Gry dla zakochanych znajdują się również w czołówce prezentów również na LoveBay.pl. Obok nich dużą popularnością cieszą się tam także olejki i świece do masażu, głównie firmy Fun Factory. Do tego ostatniego zestawu sklep Filemona.pl dodaje jeszcze walentynkowy hit o dość ciekawej nazwie – piórka do miziania. – Wzrasta również sprzedaż tzw. miękkiej erotyki, np. poduszek w kształcie serc z motywem kamasutry czy napisem Kocham Cię. Dobrze sprzedaje się bielizna erotyczna, w szczególności bodystocking, czyli produkty wykonane z siateczki czy tiulu – dodaje sprzedawca.

A to już wiesz?  W sieci sezon wymiany opon rozpoczął się już w październiku

Według obserwacji Akademii Allegro, erotyczny e-biznes w Polsce wcale nie należy do niszowych. Konkurencja na rynku jest dość spora – jak dodaje prowadzący Hurtownia24.net, by dołączyć do grona już działających sprzedawców w kategorii Erotyka trzeba posiadać bardzo dobry biznesplan i doświadczenie w e-commerce. Na korzyść sprzedawców internetowych przemawia jednak specyfika e-handlu, dzięki któremu można trafić ze swoimi produktami znacznie szerzej niż w przypadku stacjonarnego sex shopu. – Przy takim asortymencie sklep stacjonarny w mieście o wielkości ok. 50 tys. mieszkańców może być tylko dodatkiem i nie jest w stanie przynieść odpowiednich zysków – konkluduje prowadząca AmazingGirl.pl.

Tak oto erotyczny handel na dobre zadomowił się w cyberprzestrzeni. Dzięki temu nawet najbardziej nieśmiali będą mieli w tym roku okazję obdarować drugą połówkę nie tylko czerwoną różą czy walentynkową kartką. Ciekawe ilu Polaków w tym roku zamiast tradycyjnych dowodów miłości dostanie od partnera bieliznę z tiulu czy wibrator. I oby tylko prezent nie wpadł w niepowołane ręce.

Akademia Allegro to edukacyjna jednostka powołana do życia przez lidera polskiej branży e-commerce, serwis allegro.pl. Organizacja zajmuje się aktywizacją polskiego rynku biznesu internetowego, wspieraniem początkujących e-sprzedawców oraz rozwojem przedsiębiorczości w regionach. Akademia Allegro realizuje cele społeczne i edukacyjne wdrażając własny program szkoleń i warsztatów skierowanych do internetowych sprzedawców, ale również seniorów, osób niepełnosprawnych czy szkół. Akademia jest również autorem bezpłatnych szkoleń on-line skierowanych do początkujących przedsiębiorców, które można wykonać za pośrednictwem strony internetowej www.akademia.allegro.pl.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy