Technologie

CeBIT – czy targi się nie udały?

CeBIT – czy targi się nie udały?
CeBIT – czy targi się nie udały? autorem artykułu jest Magdalena Stachula CeBIT w Hanowerze [Niemcy] to największe na świecie międzynarodowe targi technologii informacyjnych i

CeBIT – czy targi się nie udały?

autorem artykułu jest Magdalena Stachula


CeBIT w Hanowerze [Niemcy] to największe na świecie międzynarodowe targi technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych, organizowane regularnie już od 23 lat. Przyciągają swą wystawców i gości nie tylko z Europy, ale z całego świata. Ciekawostką tego roku było rozpoczynające targi przemówienie gubernatora Kalifornii, która jest partnerem targów CeBIT – Arnolda Schwarzeneggera. W swoim przemówieniu podkreślił on, że targi CeBIT są doskonałym narzędziem przeciwdziałania kryzysowi finansowemu – służą lepszej eksploracji rynku, dają dużo okazji do rozmów biznesowych i mogą przysłużyć się posunięciu gospodarki do przodu. Tematem przewodnim był rozwój społeczeństwa informacyjnego.



1153678_computer_business_2Firma MSI prezentowała technologię monitora dotykowego, wprowadza na rynek nowe linie produktowe: serie „Wind Top” i „Wind Box”. Podczas targów CeBIT pojawił się po raz pierwszy Wind Top AE2010 z 20-calową matrycą. Towarzyszyły mu najnowsze modele z monitorami dotykowym MSI Wind Top AE2200 i Wind Top AE1900.

Firma ATEN prezentowała cztery nowe linie Over-IP: przełącznik LCD KVM Hideaway z ekranem dotykowym, nową wersję Control Center Over the NET oraz przełomowe rozwiązania dla MŚP, np. Media Distribution Solution.



ASUS przedstawił notebooka z obudową inspirowaną uznanym samochodem Lamborghini Reventón – ASUS-LAMBORGHINI VX5.

Samsung pokazał telewizor o grubości 2,5 cm – Samsung Luxia 8000, co stawia go w gronie najcieńszych telewizorów LCD. Posiada łącze internetowe, umożliwiające oglądanie klipów filmowych.



Brakowało liderów rynku telekomunikacyjnego – zarówno producentów, jak i operatorów, znikomy był też udział firm przedstawiających produkty dla sektora bankowego – to najbardziej widoczne cechy kryzysu na CeBIT. Spośród operatorów niemieckich wystawił się Deutsche Telekom i Vodafone, zabrakło E-Plus i znanego z imponującego stoiska O2.



Jednak największą sensacją był symboliczny udział Samsunga, reprezentowanego jedynie przez dealerów. Jeszcze w ubiegłym roku stoisko Samsunga zachwycało rozmachem i ilością nowości, a sponsorowanie zawodów World Cyber Games (WCG) z tysiącami graczy StarCraft, Counter-Strike i Warcraft III podkreślało rolę lidera rynku elektronicznego. Brak stoiska wzbudził pytania o kondycję finansową Samsunga, a wycofanie się ze sponsoringu Mistrzostw Świata w e-sportach to prawdziwy cios dla marketingu tej firmy w młodzieżowym segmencie rynku.



Z Japonii nie przyjechała Toshiba i DoCoMo, symboliczne stoisko miał NEC i Sony Ericsson, zabrakło Motoroli.



Jednak targi były udane. Bardzo dobrze wypadły firmy informatyczne: IBM (promujący cloud computing), SAP, Microsoft, Software AG, Comarch – w dobie kryzysu, oszczędności jakie niesie informatyka, to ważny sygnał. Sprawdził się pomysł wydzielenia pawilonu Security World, gdzie swoje rozwiązania prezentowali zarówno specjaliści od zabezpieczeń sieci, jak i obiektów. Kwitnie branża nawigacji GPS, zapowiada się dobry czas dla technologi RFID – Niemcy wprowadzają dokumenty tożsamości wykorzystujące tę technologię.



Firmy, które się wystawiły nie przyjechały po to, by wzmocnić swój prestiż pokazując potęgę potencjalnym akcjonariuszom, lecz by załatwiać konkretne handlowe interesy.



Obrazek



Obrazek



Obrazek


A to już wiesz?  25 dni Auchan - nowa akcja handlowa




www.dipol.com.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy