CeBIT – czy targi się nie udały?
autorem artykułu jest Magdalena Stachula
CeBIT w Hanowerze [Niemcy] to największe na świecie międzynarodowe targi technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych, organizowane regularnie już od 23 lat. Przyciągają swą wystawców i gości nie tylko z Europy, ale z całego świata. Ciekawostką tego roku było rozpoczynające targi przemówienie gubernatora Kalifornii, która jest partnerem targów CeBIT – Arnolda Schwarzeneggera. W swoim przemówieniu podkreślił on, że targi CeBIT są doskonałym narzędziem przeciwdziałania kryzysowi finansowemu – służą lepszej eksploracji rynku, dają dużo okazji do rozmów biznesowych i mogą przysłużyć się posunięciu gospodarki do przodu. Tematem przewodnim był rozwój społeczeństwa informacyjnego.
Firma MSI prezentowała technologię monitora dotykowego, wprowadza na rynek nowe linie produktowe: serie „Wind Top” i „Wind Box”. Podczas targów CeBIT pojawił się po raz pierwszy Wind Top AE2010 z 20-calową matrycą. Towarzyszyły mu najnowsze modele z monitorami dotykowym MSI Wind Top AE2200 i Wind Top AE1900.
Firma ATEN prezentowała cztery nowe linie Over-IP: przełącznik LCD KVM Hideaway z ekranem dotykowym, nową wersję Control Center Over the NET oraz przełomowe rozwiązania dla MŚP, np. Media Distribution Solution.
ASUS przedstawił notebooka z obudową inspirowaną uznanym samochodem Lamborghini Reventón – ASUS-LAMBORGHINI VX5.
Samsung pokazał telewizor o grubości 2,5 cm – Samsung Luxia 8000, co stawia go w gronie najcieńszych telewizorów LCD. Posiada łącze internetowe, umożliwiające oglądanie klipów filmowych.
Brakowało liderów rynku telekomunikacyjnego – zarówno producentów, jak i operatorów, znikomy był też udział firm przedstawiających produkty dla sektora bankowego – to najbardziej widoczne cechy kryzysu na CeBIT. Spośród operatorów niemieckich wystawił się Deutsche Telekom i Vodafone, zabrakło E-Plus i znanego z imponującego stoiska O2.
Jednak największą sensacją był symboliczny udział Samsunga, reprezentowanego jedynie przez dealerów. Jeszcze w ubiegłym roku stoisko Samsunga zachwycało rozmachem i ilością nowości, a sponsorowanie zawodów World Cyber Games (WCG) z tysiącami graczy StarCraft, Counter-Strike i Warcraft III podkreślało rolę lidera rynku elektronicznego. Brak stoiska wzbudził pytania o kondycję finansową Samsunga, a wycofanie się ze sponsoringu Mistrzostw Świata w e-sportach to prawdziwy cios dla marketingu tej firmy w młodzieżowym segmencie rynku.
Z Japonii nie przyjechała Toshiba i DoCoMo, symboliczne stoisko miał NEC i Sony Ericsson, zabrakło Motoroli.
Jednak targi były udane. Bardzo dobrze wypadły firmy informatyczne: IBM (promujący cloud computing), SAP, Microsoft, Software AG, Comarch – w dobie kryzysu, oszczędności jakie niesie informatyka, to ważny sygnał. Sprawdził się pomysł wydzielenia pawilonu Security World, gdzie swoje rozwiązania prezentowali zarówno specjaliści od zabezpieczeń sieci, jak i obiektów. Kwitnie branża nawigacji GPS, zapowiada się dobry czas dla technologi RFID – Niemcy wprowadzają dokumenty tożsamości wykorzystujące tę technologię.
Firmy, które się wystawiły nie przyjechały po to, by wzmocnić swój prestiż pokazując potęgę potencjalnym akcjonariuszom, lecz by załatwiać konkretne handlowe interesy.


—
www.dipol.com.pl
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl