Dziecko Wiadomości Branżowe

Magia prezentów na Facebooku

Co cię nie zabije, to cię wzmocni. Niespodziewanie nieudany debiut Facebooka na giełdzie zmotywował Marka Zuckerberga do zdwojenia prac nad samym portalem. Szukając dalszych źródeł finansowania, wraca z kolejnymi nowinkami m.in. rozszerzając

Co cię nie zabije, to cię wzmocni. Niespodziewanie nieudany debiut Facebooka na giełdzie zmotywował Marka Zuckerberga do zdwojenia prac nad samym portalem. Szukając dalszych źródeł finansowania, wraca z kolejnymi nowinkami m.in. rozszerzając zasięg płatnych narzędzi do promowania marki w serwisie.

W listopadzie 2010 r. w USA, w sześciu innych krajach z końcem stycznia 2011 r. pojawiła się nowa funkcjonalność. Za pomocą kuponów rabatowych, Facebook Deals dawał możliwość promowania lojalności indywidualnego klienta, zakupów kolektywnych oraz ofert charytatywnych. Nie przynosząc jednak pożądanych efektów, zaniechano próby wprowadzenia go na całym świecie.

Z Facebook Deals wyeluował właśnie wprowadzony na całym świecie Facebook Offers. Narzędzie to, dostępne dla marketerów zarządzających fan page’ami, które mają ponad 400 fanów, pozwala stworzyć promocyjną ofertę sprzedawanego przez siebie produktu. Dobroduszny gigant, generujący z reklam 80% swoich dochodów, umożliwia aktywację pierwszej oferty za darmo, za następne -– w zależności od ich zasięgu – pobiera opłatę w wysokości co najmniej 5 dolarów. Nawet w przeliczeniu na złotówki to niewiele w kontekscie uzyskiwanego w ten sposób budowania zaanagażowania na stronie fanowskiej oraz zwiększenia przywiązania klienta do brandu.

Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR: „Zuckerberg zamknął wreszcie usta sceptykom wychodzącym z założenia, iż na Facebooku nie da się sprzedawać. Firmy otrzymywały względnie tanie, banalnie proste i niezwykle efektywne narzędzie do promocji swoich usług. Facebook Offers ma dużą szansę powodzenia w Polsce, gdzie przy obecnej i wciąż rosnącej liczbie 9 milionów aktywnych użytkowników, zainteresowanie portalem przechodzi swój renesans. Jak twierdzi Diego Oliva, dyrektor regionalny serwisu na Europę Środkowo-Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę, masz rodzimy rynek e-commerce ma niezaprzeczalny potencjał”.

Pod koniec września na terenie Stanów Zjednoczonych została uruchomiona także opcja social gifting, zapowiadająca koniec ery nietrafionych prezentów. Użytkownicy mają możliwość wysyłania znajomym prezentów od setek usługodawców, którzy nawiązali współpracę z Facebookiem: od kuponów na kwiaty, przez kolorowe skarpetki, po słynne za oceanem cup cake’i. Obdarowana osoba może spersonalizować prezent i zrealizować voucher w wybranym punkcie, a nawet wymienić go na zupełnie inny o takiej samej wartości. Social gifting jest strzałem w dziesiątkę potrzeb Amerykanów, którzy nie obawiają się mikropłatności, dbając jednocześnie o poufność swoich danych teleadresowych.

A to już wiesz?  Nowoczesne kobiety wybierają ekstremalne prezenty

Jednak nie wszystkie facebookowe nowości cieszą specjalistów od marketingu w mediach społecznościowych. Wraz z otwarciem warszawskiego biura zarządzaniającego regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Facebook wypowiedział wojnę fałszywym kontom i nagle okazało się, że fan page mniejszych marek straciły nawet kilkanaście procent fanów. Ponadto, faktem stał się nowy sposób szacowania zasięgu postów. Owszem, oficjalnie zaczęto doliczać ruch pozyskany z urządzeń mobilnych, jednak statystyki te drastycznie maleją w skutek zmiany wyświetleń w news feed. Dotychczas wystarczyło załadowanie aktualności, a obecnie użytkownik musi przewijać stronę główną i odsłona postu naliczana jest dopiero w momencie ukazania się wybranego wpisu na ekranie. Choć zmniejsza to liczbową skuteczność marketerów, to jednak wyniki ich pracy są bardziej precyzyjne i wiarygodne niż do tej pory, co miejmy nadzieję zaowocuje większymi staraniami nad tworzeniem treści publikowanych informacji.


365 PR  to należąca do GRUPY 365 NET dynamicznie rozwijająca się multi-agencja z Krakowa, która specjalizuje się w strategiach obecności firm w Internecie. 365 PR zarządza rozwojem projektów e-commerce, opracowuje i wdraża modele obecności w nowych mediach. Firma proponuje nowoczesne narzędzia promocji marki - jaki elektroniczne biura prasowe oparte na modelu wire-service. Krakowska agencja specjalizuje się w usługach konsultingowych z zakresu e-marketingu, prowadzi też dla swoich klientów zintegrowane kampanie promocyjne w Internecie. W środowisku social media rozwija autorskie aplikacje i projekty biznesowe. Ale przede wszystkom, 365 PR to skuteczne usługi PR przez 365 dni w roku.

 

http://www.facebook.com/365pr

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy