Większość sklepów internetowych przeznacza na swoją promocję niewiele ponad 150 zł miesięcznie – wynika z badania eCommerce Index.
Ponad połowa (53%) właścicieli sklepów twierdzi, że na promocję wydaje do 2 tys. zł rocznie (średnio 155 zł miesięcznie), 33% sklepów przeznacza na te działania rocznie budżet mieszczący się w przedziale 2-10 tys. zł, a jedynie 14% wydaje na promocję przeszło 10 tys. zł w roku.
„Właściciele sklepów internetowych doceniają znaczenie działań promocyjnych, a jedynie mniej, niż co 10 sklep deklaruje, że nic nie robi w tym zakresie” – twierdzi Marcin Walocha z Dontpay.pl, który był partnerem badania – „Pozornie kwoty przeznaczane na tą działalność są bardzo niewielkie, jeśli jednak weźmiemy pod uwagę fakt, że poprzez działania promocyjne właściciele sklepów najczęściej rozumieją obniżkę ceny, darmową dostawę, albo dodawanie do jednego produktu drugiego darmowego i z reguły nie wliczają tych kosztów do budżetu promocyjnego, okaże się, że rzeczywiste kwoty przeznaczane na promocje są znacząco większe”.